THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Od vydání poslední řadovky indie rockerů THREE MILE PILOT uplynuly už dva roky, ale je to jako bych tu desku našel včera. Pramálo se změnilo na našem důvěrném soužití a pokaždé, když si jí (často) pouštím, ve mě vyvolává úplně ty samé hřejivé pocity a čas se v jejím případě nádherně zastavil. Nezastavili se její tvůrci a letošní léto o sobě dali vědět pětiskladbovým EP.
Naprosto uchvácen neutuchajícím šarmem zmiňované „The Inevitable Past Is The Future Forgotten” jsem ani nějaké pokračovaní zvlášť neočekával a aktuální kotouček „Maps“ k mojí velké radosti předvedl, že skladatelské směrovaní Američanů zůstává i nadále velmi blízké tomu, které si mě před dvěma lety zcela bezelstně přivlastnilo. Ačkoliv se bavíme o necelých dvaceti minutách muziky, tak i teď se podařilo docílit příjemně ležerní atmosféry, jež s chutí absorbována sluchovody vytváří útulně rozjímavé nálady. Po zvukové a hudební stránce se trojice nevzdaluje daleko od kurzu nastoleném předchůcem a o „Maps“ se skutečně dá hovořit, jako o jeho velmi povedené nástavbě.
Kolekci příhodně otevírá nejpopovější z pětice „Long Way Up“. Skladba by musela se ctí obstát i na vlnách nějakého odvážnějšího rádia. Přestože se rozhodně nejedná o žádnou přiblble návykovou rozhoďnožku, nelze jí upřít silný hitový potenciál zajištěný postupnými gradacemi lehtavého břinkotu kytar, odvážně odhalené hloubky basovky a samplů, protkanými lehce zapamatovatelným refrénem, k němuž nás donáší půvabně citovaný text přinášející napětí vtipu, u kterého ovšem není vyslovena hlavní myšlenka. Píseň připomíná přesně ten den blbec, kdy musíte všude pospíchat a při tom všem minutově (ne)naplánováném shonu se vám, ostřílenému uživateli podzemní dráhy přihodí, že si doběhnete a nastoupíte do metra jedoucího opačným směrem.
Pokračuje se zamyšlenou „Wires“ opět s pomalou kolébavou, nevlezlou melodií, unášenou na eleganci basovky, s kytarou v pozadí občas protkanou samplovými linkami nebo něžnými tóny piána. Na drát se netlačí, přesto ozon zhoustne a posmutní především kvůli slovům působivě donášeným v pěveckém duetu a vybízejícím k uskutečnění věcí, ke kterým už dlouho hledáme odvahu. Uprostřed této minivýpravy, v možná nejsilnější položce „This Escape“, najdeme odevzdanou recitaci jistého stavu beznaděje, houpající se na kombinaci uchvacujících, nekomplikovaných rifů obou strunných nástrojů a navíc dokrašlovanou přesnými údery bicích.
Předposlední kompozice nabízí jednoduché rockové uvolnění v rychlejším tempu, se všemi cnostmi vyjmenovanými výše, lišící se pouze britpopově vyprodukovaným a nic neřešícím refrénem, ale v tomto případě vivat (polo)citoslovcům.
„Identify his factors
I see that ways you´re far away from home
Identify his factors
I wish I flown you to another zone”
(„Birdy“)
THREE MILE PILOT s vámi rozmlouvají a pokud se jim umíte a chcete naslouchat, dostanete mnohem více než pouhou hudbu. Dostáváte schovaný kousek sebe sama.
Výborný indie-rock s hlubším podtextem.
8,5 / 10
Zach Smith
- basa, zpěv
Pall Jenkins
- kytara, zpěv
Tom Zinser
- bicí
1. Long Way Up
2. Wires
3. This Escape
4. Blu
5. Birdy
Maps (EP) (2012)
The Inevitable Past Is The Future Forgotten (2010)
Another Desert, Another Sea (1997)
Chief Assassin To the Sinister (1993)
Nà Vuccà Dò Lupù (1991)
Vydáno: 2012
Vydavatel: Temporary Residence
Stopáž: 19:30
Produkce: THREE MILE PILOT, Kris Poulin
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.